Energitankning

Precis hemkommen från en fika med en väninna, det är så härligt att fly kaoset som ofta råder strax efter 18 här hemma. Det är trötta barn som ska tandborstas och välling som ska fixas, det ska kissas och bytas blöja. Ja hela den där vardagliga kvällsprocessen som tar en stund. Sambon min jobbade en timme längre än vanligt och kom hem strax innan halv sju, vi möttes i dörren med en puss och så susade jag iväg på den röda cyklen. Bort bort bort :) i alla fall för någon timme. Ja det tankade på energin. På samma sätt som gårdagens promenad med en annan fin vän fyllde på energitanken <3.

Ja promenaden gav mig så mycket energi till idag att hag fick ett ryck och städade hela lägenheten. Det behövdes kan man säga. Vi måste bli bättre på det där dagliga plockandet. Ni vet det där plockandet som a l d r i g tar slut. Spelar ingen roll hur många gånger man lägger in alla leksaker på barnens rum, de åker ut lika fort i resten av lägenheten igen. De tar över. Fullständigt. Men nu ligger dem åter inne på rummet och golven är dammsugade osv osv.

Nej nu ska jag ta tag i förberedelserna inför morgondagen. Vi ska ut på äventyr barnen och jag. Spännande!

Kommentarer
Postat av: Lottiz

Härligt med massor av energigivande saker sånt behöver man. Känner igen det där med plockandet också, jag plockar ständigt för jag kan bara inte ha rörigt omkring mig. Mina barn är iaf duktiga att plocka tillbaka leksakerna igen till deras rum, men 5åringen får man tjata lite på och bebis är ju lite för liten ännu ;-)
Tackar för den gulliga kommentaren hos mig med. Du har också en riktigt trevlig blogg. Tror bestämt du får hamna i min bloglovin lista :-D
Ha det så roligt på erat äventyr :-D

Svar: Tack själv :) Här är inte så mycket nerklottrat än, men det kommer det med så varmt välkommen hit! :)
minafinaste.blogg.se

2012-10-05 @ 21:35:14
URL: http://lottizdays.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0