Fullspäckad dag

Regnet öste ner när vi vaknade imorse, så har det sen fortsatt hela dagen. Inomhusaktiviteter diskuterades därför här hemma på morgonen. Då sitter sambon och jag och pratar i koder kombinerat med engelska. En viss liten tös har nämligen stora öron nu för tiden ;). Tillslut kom vi fram till att Skojlandet skulle få sig ett besök.

Lyckan var stor hos de små när vi kom dit, en kompis till mig som har en son i samma ålder som tösen hade nämligen haft samma planer som vi för dagen. "Ja, nu har jag en kompis att leka med" tjoade Busan. Så var man ratad som lekkamrat ;). Kul hade de tillsammans.

Grabben sprang runt och lekte mest själv och med oss, han leker än så länge endast med syrran och det mest hemma.

Busan trillade på en studsmatta och hennes kompis råkade hoppa på hennes ena knä. Ajajaj vad ont hon fick. Så pass att hon haltat resten av dagen :(. Håller tummarna på att en natts vila tar bort det onda.

När vi var trötta och hungriga efter flera timmars lek for vi hem till fina vännerna. Vi skickade iväg männen efter mat från Saigon (mums) och avslutade det hela med goda bakverk de bakat under dagen. Gott gott och trevligt som alltid även om fyra barn under fyra år låter en hel del :). En av de bättre måltiderna inomhus och vi gör ju om det gång på gång så helt avskräckta blir vi inte ;).

Nu ska jag göra nått trist som sortera tvätt (tvättstuga 07.00 imorgon, fy!) innan sängen kallar. Natti natti.


Kommentarer
Postat av: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Kul med lekland. Vi var iväg igår då det ösregnade hela dagen här. Tyvärr var det fler med samma planer så det var massor av folk, lite för många för min smak.

2012-10-21 @ 22:33:16
URL: http://lottizdays.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0