Vi vände

Stressa stressa på morgonen, iväg med båda barnen för att komma i tid till förskolan. Och så ringer telefonen. Förskolan står det i displayen, eller ja, förskolans namn ;). Vad nu, såå sena var vi inte tänkte jag. Slog mig inte att det kunde handla om vinterns vidrigaste följeslagare. Magsjuka. Fast nu handlade det om två barn som fått diarré, ena i går em och andra imorse. De kunde inte säga att det var magsjuka och heller inte utesluta. Så därför ringde dem denna hispiga mamma. De måste skratta åt mig bakom min rygg. Jag som väljer att ha dottern hemma veckor i sträck när kräksjukan härjar på förskolan. Jag känner mer, varför inte? Jag har ju möjligheten just nu. Så nu är det inarbetat. Henne ringer vi! Perfekt. Ännu bättre om de kunde ringa halv nio och inte tre minuter i. Ju närmre förskolan vi kommer innan vi måste vända ju värre tar tösen det. Hon som avskyr att planerna, oavsett vilka, ändras. Så ja, hon bröt ihop. Men samlade ihop sig rätt fort när jag berättade att vi skulle ut och leks med kompisar hela dagen.

Så det var vi, i regn och rusk grillade vi korv och lekte en massa. Så det blev en bra dag! Så får tiden utvisa om det blir förskola på tis eller inte!!

Kvällen har jag spenderat hos finaste vännen. Tacos och massa babbel. Gillar att hennes man jobbar kväll lite då och då, kul att få möjlighet att träffas regelbundet kvällstid, tror att det kommer bli värt en massa när om hur jag börjar plugga i januari.

Igår var jag också hemifrån hela kvällen. Tjejkväll med lite vin, mat och snack. Två kvällar på rad, inte dåligt! Bakade en goood kaka med, recept kommer. Vi åt det sista ikväll, mums!

Nu ska jag följa efter sambon in i drömmarnas värld, han snarkar här sidan om mig. Natti.


Kommentarer
Postat av: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Usch för magsjuka. Den slipper man helst.

2012-10-19 @ 19:28:45
URL: http://lottizdays.blogg.se
Postat av: Jannie

Vilken lyx!
O då syftar jag på dina kvällar!Inte magsjukan...
Tack för dagens garv!kan gott o väl se alltihop framför mig... ; )
Kram på dig hispiga mamman <3

2012-10-20 @ 08:45:28
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

Det verkade som om hon fick en rolig dag ändå :)

Här har det redan härjat en massa magsjuka! Blä, för det! Så ni gör rätt i att försöka undvika det så mycket som möjligt!!

P.S. Roligt att du är med och tävlar om Nova Star outfiten :)

2012-10-20 @ 19:53:52
URL: http://bambi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0