Vinterskor - check!

Busans vinterskor köptes för nån månad sedan. Var så nöjd med förra årets Vikingkängor åt henne så det blev Viking i år med. En annan modell, Viking Chilly som sen visade sig hamna bland topp tre i ett stort vintersko-test. De är invigda och verkar vara kanon! Köpte dem på Ellos när de hade rabattkod där.

Lillebror däremot. Han vågade jag inte köpa till så långt i förväg. Tur var det! När jag i torsdags var uppe på stan för att köpa skor åt honom så visade det sig att hans fötter hade växt massor! Storlek 27(!!) blev det i vinterskor åt min blivande tvååring.
Hade "lovat" sambon att inte bara titta på märke utan kanske se över lite billigare allternativ med. Så det gjorde jag. Och kom fram till att det skiljde 250kr mellan det "billigare" allternattivet som verkade rätt okej jämfört med vad ett par från Viking går på. Men när man ställde skorna sidan om varandra, kände i dem och på dem och jämföde funktioner och andning osv så är Vikingkängan mer än 250kr bättre. Så ja, det blev Vikting till Busen med. Kul att Din sko har börjat sälja det märket, mycket lättare att reklamera i affär om det skulle hända nått än vad det är att reklamera vill webshop.

Nu är de färdiga för vintern (som redan tycks ha börjat med minusgrader och strålande sol).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0